четвер, 3 серпня 2017 р.

Обговорення концепції "Нового закону"

Так, так, "Закону про освіту". Ми вже згадували про те, що в його основі лежить якась концепція, що була колись і десь обговорена.

От знайшлась інформація з цього приводу. І ще. А більше на Ютюбі. І ще раз там же.

Ну а коли вже є назва "Дорожньої карти", то решта - діло техніки, як кажуть, а точніше Гугля. Там можна побачити і сам по собі текст, і змістовний коментар чи повідомлення з дуже промовистою назвою.

Але враження неоднозначні. Вірніше сказати "з сюрпризом".

Дорожня карта


Так от, почав переглядати "Дорожню карту" - побачив чудовий, здається, документ, все дуже правильно і красиво. І так було аж десь до третьої чи п'ятої сторінки. А потім почались таблиці, таблиці - якісь хащі.

Ну якось незрозуміло чи непереконливо стосовно того, що ж, власне, пропонується (от у пана Віктора це виглядає набагато краще: конкретно і зрозуміло). А потім, як же все це виконувати? Ну написано, мовляв, МОН зробить, та й ще  додано про те, що грошей може не вистачити. Загалом враження таке, що написали тільки для того, "щоб було". Ні, нічого поганого чи несучасного, але абсолютно не для того, щоб виконувати. Саме виконувати як власну справу: для себе написав і сам виконав. Враження суперечливе. З одного боку все правильно, як здається, а з іншого... І оце "інше" навіть і висловити якось, сформулювати не вдається.

Можна порівняти з програмою Львівської області. Так, це не Концепція (Дорожня карта), а вже програма. Але якось вона переконливіша ніж Дорожня карта. Саме в своєму форматі. Ні?
Може запитати у освітян по різних форумах Фейсбуку?

Запитати у громадськості


Про що? По-перше, чи вони бачили тоді ту Дрожню карту, брали участь у обговоренні? (Тепер вже бачили, є повна гарантія, то є і перший позитивний результат).

А потім: зараз вже минуло кілька років, чи є відчуття, що здійснюється рух за тою Картою? Чи на своєму робочому місті, у своєму закладі, у своєму місті можна казати про зрушення, певні результати?

Тут ми можемо помітити, що в Карті про контроль її виконання, регулярний перегляд, коригування якось не йдеться. Але там є такий абзац:

Після громадського обговорення Концепції, яке відбулося у листопаді 2014 – лютому 2015 р. доопрацьовану концепцію було покладено в основу проекту Дорожньої карти освітніх реформ.

Ну тоді можна казати, що громадське обговорення результатів реалізації - саме реалізації - почалось з ініціативи самої громадськості. Тут і зараз. Це як вона схоче брати участь в цій роботі. По згаданих нижче форумах. А як буде чекати запрошення на нараду чи семінар, а може і науково-практичну конференцію, що відбудеться в заплановані терміни і у традиційних форматах, то, мабуть що результат буде традиційний?

Протокол


1. Союз освітян Вилучено модератором (?)
2. Народний учитель 0
3. Уміти вчити  6 лайків і діалог.
Вчителі ХХІ сторіччя  1
Сайт вчителів початкових класів 1
6. Росток 0
7. Н-ська освіта
Миколаїв 0, Полтава 1 поширення, Львів 0, Суми 0, Тернопіль 0, Харків 0, Херсон 0, Кривий Ріг 0, Хмельницький 2 поширення.
8. Освітні проекти
Сайт вчителя... 0, Шкільний психолог 0, Освітня політика Чекає дозволу на публікацію, треба сказати, що не дочекалось. Про це тут.
 Філологічна тріада 0, Педагоги пенсюки 0.
9. Соціалізм. Культура: наука, освіта.

Не надто жваво. Втім, можна здогадатись, що обговорення свого часу не було - по форумам, як обговорюють щось дійсно цікаве і важливе. Ну і загалом виходить, що документ існує сам собі - в якомусь інтелектуальному просторі. А педагоги - собі, зі своїми проблемами і вірою (чи зневірою) в те, чи буде завтра освіта ближче до ідеалу. Змальованого в документі. І - от головне - що саме вони на своєму робочому місці, в своєму закладі, місті мають робити для цього.

В цьому сенсі концепція "Маразмів"  виглядає більш реалістично. Є керівник? Тоді з'являється робоча група і проект. Нема керівника? Ну то і діла не буде. Так діла не буде у будь-якому випадку, скажуть песимісти. Може й так.



Немає коментарів:

Дописати коментар