Концепція "Нова школа"

(назва умовна, можливо варто назвати її по автору "В.Громового", подумаємо згодом, як проект вийде на організаційний рівень)

Тут у первинному вигляді наведено пропозиції, що мають дати приклад тексту, який в такому або суттєво зміненому варіанті може бути використаний для подальшої розмови про реалізацію пропозиції щодо подолання маразму.

1. Мета


Показати конкретно, що собою має уявляти нова школа, неможливо. Вона має вирости органічно в процесі творчості вчителів, батьків і менеджерів освіти. Втім, цілком можливо вказати на ті елементи радянської освіти, які мають бути демонтовані, вилучені в процесі переходу від старої, радянської до нової школи. Тому мету пропонується формулювати на двох рівнях, стратегічному і тактичному.

Стратегічна, кінцева (і поки що недосяжна) мета концепції - окреслення того, що має уявляти собою нова школа.

Тактична мета - визначення практично доступних для реалізації напрямків роботи, що вони мали б здійснити покрокове, локальне вилучення залишків радянської школи.

2. Принципи


Принципи не прив'язані до публікацій. Можливо в майбутньому це треба буде зробити. Втім, маємо розуміти, що публікації не є формулюванням проблем, вони тільки вказують на певний негативний момент в житті школи, симптом проблеми, що потребує аналізу і коректного визначення.

2.1 Рівність. Дітей у праві на освіту, батьків у доступу до участі в освітньому процесі, вчителів у праві на творчість, менеджерів у підходах до організації навчального процесу.

2.2 Повага. До дітей, батьків, вчителів.

2.3 ...

2.4  ...

3. Сфери і рівні


Процес формування нової школи здійснюється в трьох сферах: Менеджмент, Методика [і власне зміст], Звичаї.

Процес формування нової школи здійснюється на  п'яти рівнях. Публікації віднесено до певного рівня кодом Р? (Р1, Р2 ...) у тому випадку, коли можна визначити базовий або пріоритетний рівень вирішення згаданої в публікації проблеми. Зрозуміло, це тільки пропозиція і не більше.

3.1 Парламент

Законодавство базового рівня.

3.2 Уряд

Підзаконні акти, що приймаються органами управління освіти національного рівня.

3.3 Громада

Рішення місцевих органів у галузі розвитку мережі освітніх закладів, підвищення кваліфікації педагогів, організації обміну досвідом тощо. 

3.4 Навчальний заклад

Організація навчального процесу. Педагогічний колектив.

3.5 Педагог, менеджер освіти

Особистість в освіті. 

4. Проекти



4.1 Процес демонтажу старої школи здійснюється в рамках окремих незалежних, хоча і скоординованих, робочих проектів.

4.2 Робочій проект здійснюється робочою групою на чолі з керівником проекту.

4.3 Проект використовує документацію проекту-оболонки чи проекту-платформи в тому об'ємі, який вважає за потрібне і залучає будь-які методичні чи ідеологічні засоби на власний розсуд.

4.4 Керівники робочих проектів складають координаційну раду проекту-оболонки (платформи). Керівник ради є керівником проекту-оболонки (платформи).

4.5. Проекти позначені в мітках публікацій кодом П?. До первинного начеркового переліку проектів включено:

4.5.1 Норма відвідування уроків

4.5.2 Накази

4.5.3 Квіти

4.5.4 Підготовка до навчального року

4.5.5. Назва навчального закладу

4.5.6 Облік дітей

4.5.7 Новомова

4.5.8 Конспект уроку

4.5.9 Конкурси

4.5.10 Ступені середньої школи

4.5.11 Ювілеї

4.5.12 Освітній менеджмент

4.5.13 Месіанство і жертовність

4.5.14 Кріпосництво

4.5.15 Менеджери освіти

4.5.16 Ритуали

4.5.17 Моноцентризм

4.5.18 Методика і зміст викладання

4.5.19 Готові домашні завдання

4.5.20 Псевдоблагодійність

4.5.21 Кабінетоманія

4.5.22 Дві системи

4.5.23 Шкільні заходи

4.5.24 Каргокульт

5. Подальший рух


Пропонується запустити один пілотний проект з числа "очевидних", "простих" (наприклад маразм №1). І подивитись, чи щось вийде. А саме:

5.1 Знайти керівника

5.2 Запустити інформаційний канал (як мінімум форум)

5.3 Сформувати робочу групи (2-3 чоловіки)

5.4 Підготувати і обговорити концепцію проекту (програму дій)


Додаток


Новий закон про освіту. Не можна було не згадати.

Концепція розвитку е-демократії. Це просто приклад співставного за рівнем документу.









Немає коментарів:

Дописати коментар